Gigapan.pl

Marketing

Marketing – rodzaje: Marketing szeptany

Jednym z popularnych na chwilę obecną rodzajów marketingu jest między innymi marketing szeptany. Z języka angielskiego brzmi to pojęcie dosłownie whisper marketing, czasami word of mouth marketing.http://scolalegis.com Jako marketing szeptany rozumie się szerokiego typu działania o charakterze marketingowym, które podejmowane są po to, aby dotrzeć z daną informacją marketingową do odbiorcy. W tym celu korzysta się z od dawien dawna doskonale znanej metody reklamy, jaką jest swego rodzaju poczta pantoflowa, a więc spontanicznie odbywający się przekaz ustny.

Z pojęciem marketingu szeptanego ściśle wiąże się także równie bardzo popularne w sieci pojęcie buzz marketingu czyli też wywodzące się z języka angielskiego buzz – szum, brzęczenie pszczół. Jest to termin, jaki w marketingu, a w zwłaszcza w zakresie charakteryzowanego tu marketingu szeptanego zagościł od dawien dawna i wydaje się, iż na stałe. Odnosi się do ustalenia danej strategii marketingowej mającej na celu wywołanie dyskusji na dany temat, wśród potencjalnej grupy odbiorców. Chodzi o to, aby poprzez przekaz ustny móc w należyty sposób zaprezentować i wyeksponować zalety danego typu produktów, może się także marketing szeptany tyczyć reklamy danych usług.

Chodzi zatem o nic innego, jak o tworzenie pozytywnego wizerunku danej firmy, jednostki, podmiotu gospodarczego, linii towarów, pojedynczego wyrobu, usług itd. generalnie buzz marketing określa się często jako celowe, zamierzone oraz dokładnie przemyślane robienie szumu marketingowego wokół określonych produktów a w zasadzie na linii produkty reklamowane i promowane a konkretna grupa odbiorców, czyli dani konsumenci. Skojarzenia z tym że produktem najlepiej jednakże, aby nie były oczywiste, lecz rzecz jasna jak najbardziej pozytywne. W ten sposób dochodzi do tak zwanego pozytywnego szumu, jaki stanowi jeden z elementów gałęzi marketingowej, jaka jest marketing wirusowy.

Do tego należy też wspomnieć, iż proponowane działania to świetna koncepcja w ramach szeroko rozumianej sfery public relations. W marketingu tego rodzaju korzystają specjaliści przede wszystkim z istniejących od dawien dawna rozmaitych technik i metod marketingowych, oczywiście uczciwych oraz wynikających z już do tej pory utworzonych sieci społecznych i społecznościowych.

Jako promocje wirusowe rozumie się interaktywne gry flash, reklamy ukrywane w grach, e-bookach, klipy video, zdjęcia czy wiadomości tekstowe.

Artykuł napisał: kawa niemiecka